SEO w 2021 roku: Przewodnik dla początkujących po SEO

Niezależnie od tego, czy jesteś kompletnie początkującym, czy potrzebujesz odświeżenia podstaw SEO, jest to przewodnik dla Ciebie. Odkrywanie ciągle zmieniającego się świata SEO może wydawać się onieśmielające, jeśli nie masz pewności, od czego zacząć. Opracowaliśmy ten łatwy do zrozumienia przewodnik, aby zachęcić Cię do podjęcia pierwszych kroków, aby zostać entuzjastą lub profesjonalistą SEO.

Czym jest SEO?

Search Engine Optimization (SEO) odnosi się do strategii, technik i taktyk niezbędnych do umieszczenia stron Twojej witryny na szczycie Google i innych stron wyników wyszukiwania (SERP). Umieszczenie witryny na szczycie wyników wyszukiwania (często nazywane „rankingiem”) zapewnia jej ekspozycję i bezpłatny ruch w witrynie.

Uzyskanie pozycji witryny w rankingu wymaga wiele pracy, ale celem nie jest obejście Google. Według eksperta Phila Frosta, SEO „polega na współpracy z Google, aby zapewnić użytkownikom Google najlepsze wyniki wyszukiwania”.

Google pokaże swoim użytkownikom tylko te witryny, które są dla nich przydatne. W SEO nie chodzi o tworzenie witryny internetowej dla Google; chodzi o stworzenie witryny dla użytkowników.

Aby o tym pamiętać, oto jeden z naszych ulubionych cytatów eksperta SEO  „Google kocha Cię tylko wtedy, gdy wszyscy kochają Cię jako pierwsi”.

Rodzaje SEO

Uzyskanie pozycji stron w rankingu to wielopłaszczyznowy wysiłek. Istnieją cztery popularne typy SEO, które możesz napotkać w branży. Każdy z nich wymaga innego zestawu umiejętności i wiedzy, ale nie działa w izolacji.

REKLAMA:

baner

Drzwi, bramy garażowe, okna – e-gerda.pl.

Te cztery popularne typy SEO to:

* SEO na stronie

* Techniczne SEO

* Pozycjonowanie poza stroną

* Lokalne SEO

SEO na stronie

Ekspert SEO Rand Fiskin zauważył kiedyś, że jeśli chodzi o pracę nad SEO na stronie, „lepsza treść [przeważa] nad większą zawartością”.

SEO na stronie dotyczy treści na stronach internetowych, w tym tekstu, słów kluczowych i obrazów. Musisz skupić się na optymalizacji treści strony pod kątem słów kluczowych, których szukają ludzie.

Jednak Fishkin ostrzega, że ​​„SEO na stronie nie jest już usatysfakcjonowane użyciem surowych słów kluczowych. Dopasowanie słów kluczowych do INTENT wyszukiwarki ma kluczowe znaczenie ”. Google klasyfikuje teraz strony, które spełniają potrzeby osób wyszukujących i odpowiadają na ich pytania.

Tworząc zoptymalizowaną treść, należy wziąć pod uwagę nie tylko słowo kluczowe. Zapoznaj się z naszym przewodnikiem dotyczącym zamiarów wyszukiwania, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje o tym, jak to działa.

Przekonasz się, że optymalizacja SEO na stronie nadal obejmuje badanie słów kluczowych, mapowanie i optymalizację. Istnieje wiele narzędzi do badania słów kluczowych, które mogą pomóc w rozpoczęciu fazy badania słów kluczowych, takich jak Keyword Magic Tool .

Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszym przewodnikiem po badaniach słów kluczowych w 2021 roku.

Techniczne SEO

Techniczne SEO nie dotyczy treści, które użytkownik widzi na Twojej stronie internetowej. Zamiast tego koncentruje się na technicznych aspektach tej strony, w tym na kodzie HTML, szybkości strony i wielu innych.

Techniczne pozycjonowanie poprawia działanie witryny, dzięki czemu wyszukiwarki mogą ją łatwo pobierać i indeksować. Techniczne SEO analizuje elementy witryny, takie jak struktura witryny, wewnętrzne linki, responsywność na urządzeniach mobilnych, szybkość strony i bezpieczeństwo.

Możesz użyć narzędzi, które pomogą Ci zidentyfikować obszary witryny, nad którymi należy pracować, w tym narzędzia do sprawdzania szybkości strony, takie jak GTMetrix , lub roboty indeksujące strony, takie jak nasze narzędzie do audytu witryny .

Chociaż techniczne wysiłki SEO nie działają w izolacji, może znacząco wpłynąć na ogólną wydajność.

Katherine Ong, właścicielka WO Strategies LLC, wspomina, jak kiedyś pracowała z klientem, kiedy „przekonałem programistów, aby naprawili jeden problem z indeksowaniem, który spowodował prawie 50% więcej ruchu organicznego w nieco ponad miesiąc”.

 

Pozycjonowanie poza stroną

Pozycjonowanie poza stroną dotyczy treści, których nie ma w Twojej witrynie. Obejmuje treści w innych witrynach internetowych, które odwołują się do Twojej witryny lub zawierają linki do niej. Dobra „reputacja” poza stroną pokazuje wyszukiwarkom, że są godne zaufania i niezawodne.

Praca nad SEO poza stroną wiąże się z cyfrowym PR i zasięgiem. Powinieneś zidentyfikować strony internetowe związane z Twoją branżą i zamieścić linki do swoich konkurentów oraz dotrzeć do nich.

Możesz użyć narzędzi takich jak narzędzie Backlink Gap, aby zidentyfikować witryny, do których należy dotrzeć. Poproś o współpracę, daj się polecić lub znajdź unikalną metodę dotarcia do Ciebie, która będzie dla Ciebie odpowiednia.

Zdaniem eksperta Scotta Wydena Kivowitza o działaniach SEO poza stroną należy myśleć jako o „budowaniu relacji, a nie linków”. Oznacza to, że zyskujesz więcej niż tylko link do swojej witryny z innej witryny.

Pozycjonowanie poza stroną, mając to na uwadze, pomoże zwiększyć sygnały EAT (wiedza, autorytet i zaufanie). Przeczytaj więcej o tych sygnałach i dlaczego stały się one istotnym czynnikiem w aktualizacji Google EAT w naszym przewodniku po algorytmach.

Lokalne SEO

Lokalne pozycjonowanie koncentruje się na zapewnieniu Twojej witryny w rankingu pod względem terminów specyficznych dla lokalizacji. Lokalne pozycjonowanie może obejmować kombinację strategii SEO na stronie, poza nią i technicznych, a także optymalizacje w zewnętrznych katalogach i mapach.

Ten rodzaj SEO jest specyficzny dla firm, które oferują usługi w określonej lokalizacji lub mają sklepy stacjonarne. Powinieneś zarządzać swoimi recenzjami, utrzymywać aktualne i jednolite wykazy katalogów oraz optymalizować strony lokalizacji.

Przeczytaj więcej w naszym przewodniku po lokalnym SEO i jak pozycjonować się w lokalnych wyszukiwaniach.

Na czym polega SEO?

Niezależnie od stosowanych technik lub strategii SEO, zazwyczaj w zestawie narzędzi znajdują się określone umiejętności.

Istnieją trzy podstawowe zadania, które są zaangażowane we wszystkie rodzaje SEO, od strony zewnętrznej po techniczne.

  • Badanie słów kluczowych
  • Analiza konkurencji
  • Raportowanie i analityka

REKLAMA:

Projektowanie serwisów www, zgodnie z UI i UX – szymansky.pl

Porady ekspertów dotyczące SEO

Jakie są dziś najlepsze sposoby, aby ktoś mógł nauczyć się SEO?

Bill Slawski: „Uruchom stronę internetową, używając czegoś takiego jak WordPress jako CMS i zadbaj o jej sukces. Czytaj posty na blogu Google i tweety oraz inne materiały dotyczące SEO i ucz się z nich. Przeczytaj o pokrewnych dziedzinach i pracuj dla agencji SEO lub wewnętrznej firmy zajmującej się pozycjonowaniem ”.

Kevin Gibbons: „Załóż własną stronę internetową o czymś, co Cię interesuje, a następnie testuj, ucz się i doskonal w miarę postępów. Nie musi być perfekcyjna, ale pomaga zastosować teorię stojącą za nauką w praktyce, pozwolić jej naprawdę zagłębić się w nią i dowiedzieć się, co działa ”.

Harry Sanders: „Myślę, że połączenie tych dwóch jest zawsze najlepszym sposobem, jeśli możesz. Czytanie studiów, blogów i forów pozwala na teoretyczne zrozumienie i głębsze zrozumienie wielu praktycznych rzeczy, które będziesz robić w ramach pracy ”.

Andy Crestodina: „Biorąc pod uwagę blogi, książki, seminaria internetowe, konta w mediach społecznościowych, szukaj treści, które spełniają dwa kryteria:

Pokazuje konkretne działania i prawdziwe dane: wiele porad jest po prostu zbyt ogólnych i nie popartych dowodami. Pomiń to. Szukać…

… Przykłady lub zbiory danych są dla Ciebie istotne: szukasz rekomendacji z tej samej branży, z przykładami z witryn o podobnej wielkości. Jeśli prowadzisz małą firmę, techniczne wskazówki dotyczące SEO, które sprawdziły się w przypadku dużych witryn, po prostu nie są odpowiednie dla małych facetów ”.

Co byś poradził / powiedział komuś, kto zaczyna dziś przygodę z SEO?

Harry Sanders: „Testuj wszystko! W Internecie jest tak wiele kontrastujących informacji, które po prostu nie mają sensu ani nie działają, wiele porad udzielanych przez ludzi często pochodzi od osób, które nie mają zbyt dużego praktycznego doświadczenia w zakresie SEO, więc poeksperymentuj sam ”.

Gerry White: „Posłuchaj jak największej liczby ludzi. Ostatnie lata były trochę dziwne, ale powiedziałbym, że otaczaj się naprawdę mądrymi ludźmi. […] Dobrze jest też spotkać się i wysłuchać jak największej liczby głosów, bo okaże się, że niektórzy ludzie, nawet liderzy branży, mają bardzo zdecydowane poglądy na niektóre tematy. Uwielbiałem chodzić na konferencje i słuchać, jak eksperci dyskutują o wszystkim, od rozpoczęcia audytu technicznego po mocne i słabe strony narzędzi ”.

AJ Ghergich: „Dopóki nie potrafisz robić tych trzech rzeczy, nie jesteś SEO.

* Dowiedz się, jak zidentyfikować zamiar wyszukiwania za frazą kluczową.

* Dowiedz się, jak przypisać zamiar wyszukiwania do wyników, które użytkownicy chcą / muszą osiągnąć.

* Zademonstruj kroki pierwszy i drugi, pomagając użytkownikom osiągnąć te wyniki lub poczynić postępy w ich kierunku ”

porady ekspertów SEO

Jaki jest największy mit dotyczący tego, czego potrzebujesz, aby odnieść sukces w SEO?

Harry Sanders: „Największym mitem sukcesu w SEO jest manipulowanie algorytmami, zawsze jest to przegrana bitwa, a nawet jeśli teraz je pokonasz, nie oznacza to, że uda ci się to za 6 lub 12 miesięcy. Skoncentruj się na zapewnieniu użytkownikom i wyszukiwarkom dobrego wrażenia dzięki dobrej jakości technicznej, treści i silnej wiarygodności linków zwrotnych ”.

Aleyda Solis: „Uważam, że chodzi o czynniki rankingowe. Z jednej strony wolę myśleć o „czynnikach sukcesu”, jak je nazwał Cyrus Shepard, czyli o tych obszarach, konfiguracjach itp., Które mogą być brane pod uwagę przez Google jako czynniki rankingowe w tej chwili, ale wiemy, że wpłynie na wrażenia użytkowników związane z wyszukiwaniem i podróżą, a także wpłynie na osiąganie wyników, bezpośrednio lub pośrednio.

Z drugiej strony, znaczenie obszarów lub konfiguracji będzie w dużej mierze zależało od kontekstu Twojej witryny: aktualnego stanu optymalizacji, rankingów odpowiednich zapytań względem konkurencji, oczekiwanych celów, ograniczeń, funkcji wyników wyszukiwania itp. ”

Kevin Gibbons: „Prawdopodobnie tam, gdzie masz doświadczenie. Pochodzę z doświadczenia w tworzeniu stron internetowych, które uważam za bardzo przydatne, ale także z doświadczeniem biznesowym (znowu bardzo pomocne). Ale nie ma jednej właściwej odpowiedzi, nie ma wiele ścieżek, które pomogą Ci odnieść sukces w SEO, więc nie myśl, że nie możesz tego zrobić, ponieważ nie masz w czymś doświadczenia ”.

Eli Schwartz: „Myślę, że ogólnie rzecz biorąc, w SEO istnieją dwa wielkie mity. 1) Wszystko dotyczy rankingów 2) SEO to tylko zdobywanie linków. Nie mogą one być dalsze od prawdy. Kiedy są to barometry sukcesu, umiejętności SEO są ocenione w złym świetle. Możesz być świetny w pozycjonowaniu stron i fatalnie w uzyskiwaniu konkretnych rankingów i nie mieć pojęcia, jak zbudować link ”.

Bill Slawski: „Są ludzie, którzy twierdzą, że są ekspertami w dziedzinie SEO, którzy publikują przynęty na kliknięcia na tematy takie jak RankBrain i Hummingbird oraz czynniki rankingowe, którzy mogą mieć doświadczenie w takich dziedzinach, jak copywriting i publikują wprowadzające w błąd informacje. Zawsze, gdy czytasz o SEO, używaj krytycznego myślenia i bądź sceptyczny.

Gdy ktoś mówi Ci, że ma „intuicję” na temat tego, jak Google używa czegoś takiego jak uczenie maszynowe, dobrym pomysłem może być zignorowanie go, niezależnie od tego, jak bardzo jest wykształcony lub odnosi sukcesy, zwłaszcza gdy zaczyna prosić o pieniądze aby dowiedzieć się od nich więcej ”.

Jakie są kluczowe umiejętności potrzebne do pracy w SEO?

Kevin Gibbons: „Ciekawość. Jesteśmy w branży, w której jedyną stałą jest zmiana. Musisz dążyć do doskonałości, być przygotowanym na porażkę i zawsze dążyć do innowacji. Myślę, że często zaczyna się od chęci uczenia się i doskonalenia ”.

Eli Schwartz: „Nie ma zbioru zasad SEO. Moim zdaniem chodzi o eksperymentowanie i ciągłe uczenie się. Myślę, że najbardziej wartościowymi umiejętnościami w SEO są kreatywność i ciekawość. Jeśli ktoś jest surowy przez operatora książki, może mieć trudności z odniesieniem sukcesu w niejednoznacznym świecie wyszukiwania ”.

Harry Sanders: „Uważam, że najważniejszą umiejętnością, jaką możesz posiadać podczas pracy w środowisku SEO, mogą być często umiejętności miękkie. Umiejętność komunikowania się z interesariuszami seniorów, inżynierami, a nawet kolegami z zespołu, co robisz ”.

Jaka jest przyszłość SEO?

Aleyda Solis: „Aby zoptymalizować i zmaksymalizować widoczność wyników wyszukiwania firm, aby użytkownicy / klienci mogli je łatwo znaleźć, osiągnąć swoje cele i zwiększyć zyski … niezależnie od algorytmu wyszukiwania, formatu wyników wyszukiwania i zmian paradygmatu, będziemy musieli odpowiednio ewoluować, czy to dzięki lepszej zdolności wyszukiwarek do zrozumienia znaczenia treści i dopasowaniu jej do zamiarów użytkowników, większym poleganiu na wyszukiwaniu wizualnym jako danych wejściowych lub wyjściowych oraz pojawieniu się mniej zapytań, predykcyjnych funkcji wyszukiwania ”.

Eli Schwartz: „Moim zdaniem przyszłość SEO nigdy nie była jaśniejsza. Przy tak wielu witrynach domagających się uwagi stale rosnącej grupy użytkowników, pozycjonowanie jest bardziej potrzebne niż kiedykolwiek. Nawet mając całą zaawansowaną sztuczną inteligencję Google do pozycjonowania stron internetowych, nadal potrzebujesz kogoś, kto przełoży najlepsze praktyki na działanie i będzie właścicielem kanału SEO dla firmy. Zakładanie, że wyszukiwarki będą tylko troszczyć się o Twoje dobro, może być fatalnym błędem ”.

Harry Sanders: „Myślę, że przyszłość SEO będzie nadal podążać za trendami, które już obserwujemy, z dobrymi podstawami technicznymi z treścią napisaną dla użytkowników końcowych, a także przyciągającą wzrok i doświadczeniem w tworzeniu cyfrowych kampanii PR, a wszystko to w oparciu o podstawa dobrego dopasowania produktu do rynku ”.

Gerry White: „Dane w coraz większym stopniu stają się podstawą inteligentnego SEO. To w połączeniu z automatyzacją i wglądem będzie jednym z głównych filarów równania SEO. To w połączeniu z techniczną wiedzą na temat działania wyszukiwarek oraz kreatywnością i wyobraźnią będzie zwycięskim wynikiem. Następna generacja SEO nie dorośnie, gdy Google będzie składać się z dziesięciu niebieskich linków, ale ponieważ jest to strona wyników składająca się z filmów, obrazów i wykresów wiedzy, to jest to, co będziesz musiał zoptymalizować na dowolnym urządzeniu, na którym Twoi odbiorcy używać ”.

5 najlepszych blogów SEO

  1. Search Engine Journal : jako jeden z najpopularniejszych blogów SEO, Search Engine Journal (SEJ) zawiera najnowsze wiadomości dotyczące wyszukiwania, przewodniki, seminaria internetowe i instrukcje dotyczące SEO.
  2. Aleyda Solis : Unikaj FOMO dzięki blogowi Aleyda SEO i bardzo popularnemu biuletynowi e-mailowemu. Aleyda Solis przeprowadziła dogłębne dyskusje i studia przypadków dotyczące zarówno złożonych, jak i podstawowych technik SEO. Jej cotygodniowe e-maile to również świetny sposób, aby być na bieżąco z branżą SEO i tym, co dzieje się w społeczności.
  3. Search Engine Land : Search Engine Land zapewnia również przewodniki po różnych aspektach SEO, PPC i SEM. Ich biuletyny są również przydatnymi migawkami najnowszych osiągnięć w branży.
  4. Search Engine Roundtable : Publikowanie wiadomości i informacji dla wszystkich SEM, Search Engine Roundtable jest jednym z najlepszych blogów SEO. Piszą o najnowszych aktualizacjach algorytmów, technologii i rozwoju branży.
  5. Semrush : Blog Semrush zawiera również najnowsze wiadomości, rozwój branży i sztuczki strategiczne dotyczące SEO, PPC i SEM. Śledź dalej, aby uzyskać więcej informacji o narzędziach Semrush i o tym, jak włączyć je do strategii SEO.